Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web

Zprávy od vody

Svazová tůň (Prosinec 2015)

21.12.2015

Během prvního dne vánoční dovolené jsem vyrazil na mou oblíbenou svazovou tůň. Po příjezdu k vodě jsem si uvědomil, že jsem si doma zapomněl stojan na pruty, který je na místě, které jsem měl vytipované k lovu, dost závažný problém, protože má betonové podloží. Musel jsem tedy improvizovat a pruty umístit do nepříliš stabilně umístěných vidliček. Bohužel počasí mi moc nepřálo a celý čas strávený u vody mě "doprovázel" déšť. Během výpravy jsem na hladině několikrát zahlédnul aktivitu od kaprů, a proto jsem se snažil měnit místo náhozu dle aktivity ryb na hladině. Bohužel i tak se mi nepodařilo dostat záběr a domů jsem odjížděl s těžkou prohrou :-) I tak jsem si celou dobu u vody užíval a musím říct, že klid, který všude kolem panoval, neboť jsme byl na celé tůni zcela sám, byl k nezaplacení. Snad na ty kapří kamarády vyzraji někdy příště.

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Listopad 2015)

2.-4.11.2015

Dlouho plánovanou podzimní výpravu jsem podnikl společně s Petrem na řeku. Prvotní plán byl na řece strávit 4 dny. Po příjezdu k vodě jsme zakrmili partiklem (kukuřice + řepka) zhruba 4kg. Poté jsme ke každému prutu dohodili několik čerstvých mraženek. Na háčku jsme zkoušeli tuňáka s plovkou česnek, pitbulla s plovkou švestka a švestku s pastou švestka. První záběr na sebe nenechal dlouho čekat.

Petrovi přišel zhruba po 4 hodinách záběr na pravý prut, kde měl nastraženého pitbulla. Kapra jsme po vyfocení rychle vrátili zpět a těšili se na další podzimní záběry. Bohužel se nám za další dva dny nepovedl udělat jediný záběr od kapra. Zkoušeli jsme různé hloubky, různě prezentovat nástrahy a přesto se záběr nedostavil.

Nakonec jsme se rozhodli kvůli nízkým nočním teplotám (-5 °C), výpravu ukončit o den dříve. A to i proto, že informace od našich kamarádů na stejném úseku řeky také nebyly pozitivní. Tak snad příště...

Svazová tůň (Říjen 2015)

28.10.2015

Na pár hodin jsem se společně s přítelkyní Marcelkou vydal na svazovou tůň, kde jsme chtěli uvolit nějaké "žluté" kapříky, kteří se už budou připravovat na zimu. Zima nebyla tak nesnesitelná a tak se nám u vody velmi líbilo. Po zhruba hodinovém relaxu jsem po krásném záběru zdolal prvního kapříka lysce 60cm. Netrvalo to ani moc dlouho a Marcelka mi podebírá dalšího lysce 64cm, který už byl o něco těžší, než ten první.

Nakonec jsem dostal záběr i na druhý prut, kde jsem zdolal šupíka 53cm. Bohužel Marcelka zůstala bez záběru, ale i tak jsme oba odjížděli domů spokojení a s pocitem krásně stráveného svátečního dne u vody.

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Říjen 2015)

9.-11.10.2015

Další říjnovou výpravu se nám podařilo uskutečnit ve společnosti našeho staršího bráchy Martina. Po příjezdu k vodě jsme místo silně zakrmili partiklem (kukuřice+řepka) a na každý prut dohodili několik kuliček boilies. Na háčku jsme zkoušeli kořeněného tuňáka s plovkou česnek, pitbulla s plovkou švestka a švestku s plovkou švestka.

Hned první večer se nám zadařilo, když se Petrovi podařil menší kapřík na pitbulla a mě krásný šupík 82cm 12,8kg na čerstvou mraženku švestka s pop up švestka. Další den jsme opět zakrmili partiklem a dohodili několik kuliček boilies. Těsně potom co jsme zakrmili, přišla Petrovi razantní jízda na pitbulla a po 10 minutách se mu na podložce válela jeho první letošní ryba přes deset kilo, konkrétně šupík 86cm 12,5kg. Zbytek dne byl bez záběru. Ten přišel až když se setmělo. Mně se opět na švestku povedl menší, ale krásně stavěný a silný šupík kolem 65cm.

Petr se opět vytáhl, když dostal na břeh zatím našeho nejtěžšího lysce ze svazových vod s mírou 84cm 11,5kg. Třetí den už záběr nepřišel a my museli dopoledne balit a chystat se na cestu domu. Celkem zajímavá výprava, když se podařili tři ryby nad 10kg, ovšem smolná pro Martina, který zůstal bez záběru....Tak snad příště brácha :-)...

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Říjen 2015)

30.9.-2.10.2015

Uprostřed týdne se mi podařilo vypravit cca na 48 hodin k vodě. Vzhledem k minulé celkem vydařené vycházce jsem se rozhodl vrátit na stejné místo. Opět jsem zakrmil mixem z pitbulla a tuňáka zalitého fish proteinem. Na háčky nastražil tuňáka s pop up česnek a pitbulla s pop up švestka. Za zhruba 12 hodin lovu se mi podařil jediný záběr. Bohužel jsem o rybu poblíž břehu přišel. Rozhodl jsem se tedy, přestěhovat a zkusit štěstí na úplně novém místě, které mám již delší dobu vytipované. Cestou jsem se stavil doma a vzal si čerstvé mraženky pitbull a tuňáka.

Po příjezdu na místo jsem zakrmil na každé místo zhruba 40 kuliček čerstvého boilies. Na pruty nastražil opět tuňáka s pop up česnek a pitbulla s pop up švestka. Zhruba za hodinu přišla krásná jízda na pitbulla, který opět ukázal, že je na velké ryby ideální. Po krásném a trochu adrenalinovém souboji jsem dostal na podložku první letošní rybu přes 10kg. Přesněji šupoše 91cm 14kg.

Do konce výpravy se mi podařil ještě jeden menší kapr 69cm na tuňáka. Pevně věřím, že letošní smůla, kdy se mi nedařilo dostat větší rybu, je prolomena ;-).

25.-27.9.2015

Na celý víkend se mi podařilo uskutečnit další výpravu na řeku v doprovodu Marti. Tentokrát jsem zvolil jiné místo než na poslední vycházce. Po příjezdu k vodě jsem již tradičně zakrmil zhruba kilovým mixem z mraženek pitbull + tuňák zalité masovým proteinem. Tímto jsem krmil vždy k večeru a pak už jen dokrmoval pár kuliček k náhozu. Na první prut jsem nastražil tuňáka doplněného plovkou česnek, na druhý prut pitbulla s plovkou švestka. Za zhruba 48 hodin lovu se mi podařilo udělat 7 záběrů. Na podložku jsem pak dostal 5 kaprů, z nichž největší měl 76cm 9,2kg.

Další výprava, která byla poměrně štědrá na záběry, ale bohužel opět jsem se nedokázal přehoupnout přes hranici 10kg. Už nyní se ale chystám na další výpravu a věřím, že to konečně přijde.

11.-13.9.2015

Na další výpravu jsem se vypravil zhruba na 40 hodin. Tentokrát jsem vyrazil sám. S sebou si vzal čerstvé mraženky tuňáka a pitbulla. Po příjezdu k vodě jsem na každý prut zakrmil zhruba 0,5kg mraženek. Na jeden prut jsem nastražil tuňáka + PVA s nakrájeným tuňákem. Na druhý prut jsem dal pitbulla + pop up švestka. Celou výpravu jsem se hodně trápil spoustou záběrů od neúnavných tloušťů.

Nakonec se mi podařilo udělat jediný záběr od kapra konkrétně šupík 71cm. Po této poměrně smolné výpravě jsem se rozhodl příště zkusit nové místo, a tak pevně věřím, že se zadaří o něco více...

4.-5.9.2015

Zhruba na 20 hodin se mi společně s Marťou podařilo uskutečnit výpravu na mou milovanou řeku. Počasí se konečně umoudřilo a k tomu pofukoval mírný vítr proti proudu, což mi vždy značí, že by ryby mohly brát. Po příjezdu jsem místo plošně rozkrmil cca 2kg mixem boilies "tuňák" + "pitbull" namočeného 2 hodiny v masovém proteinu. Na první prut jsem nastražil ořezaného "tuňáka" a na druhý hotovku "švestka" s popkou "švestka".  Po zhruba 10 hodinách jsem místo dokrmil dalším kilem namočeného mixu.

Podařilo se nám udělat celkem 5 záběrů, z čehož jsem dostal na břeh tři kapry, všechny na "tuňáka". Největší ryba měla 78cm 9,7kg. Pevně věřím, že příště se už letos konečně přehoupnu přes hranici 10kg :-)

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Srpen 2015)

1.-2.8.2015

Další výpravu na řeku jsme uskutečnili na 24 hodin začátkem srpna. Tentokrát ve společnosti našich přítelkyň a staršího bráchy Martina. Vydali jsme se na nové místo a tak jsme byli plni očekávání. Po příjezdu jsme již tradičně zakrmili cca 2kg mixem boilies tuňák + pitbull zalitý horkou vodou s fish proteinem. Na háček jsme nastražili totéž, tedy mraženku pitbull a tuňák. I přes nepříznivé teplé počasí se nám podařilo udělat několik záběrů. Mě se podařila největší ryba výpravy, která měla 80cm a 8,65kg.

Martě se povedl krásný kapřík na nedaleké tůňce a tak jsme odjížděli poměrně spokojeni, i když doufáme, že příště bude záběrů o něco více, tak snad brzy ahoj...

// za ppcarp Pavel Bařina

Klubová voda-Severní Čechy (Červen 2015)

24.-28.6.2015

Hned na pět dní se mi podařilo uskutečnit výpravu na jednu klubovou vodu v doprovodu své přítelkyně Marti. Cílem byl hlavně odpočinek po úmorném učení na magisterské státnice, které nekonec dobře dopadly :-P. Na výpravu jsem si nechal od kluků připravit mraženku pitbull a tuňák s česnekem.

Dále jsem si připravil halibut pelety s lososovým olejem a partikl složený z kukuřice s řepkou. Každý den jsem krmil ráno a večer vždy cca 2kg partiklu, 2kg pelet a 1kg boilies.

První ryba se povedla zhruba po 5 hodinách lovu. Bohužel pro mě jsem o rybu při podebírání nešťastným způsobem přišel. Za celou výpravu se nám podařilo zdolat 9 kapříků, jednoho krásného lína a o další 4 ryby jsme přišli.

Na hačku se mi tradičně osvědčil pitbull s plovkou švestka, kořeněný tuňák s česnekem. Nově jsem ale zkoušel hotovku švestka s plovkou švestka a byl jsem mile překvapen jak tato nástraha rychle fungovala :-).

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Květen 2015)

8.-10.5.2015

Potom co se Petr rozjel za rybami společně se svou přítelkyní, jsem se i já rozhodl uskutečnit několik kratších vycházek k vodě. Vzhledem k méně času jsem navštívil bývalé rameno jedné řeky, vždy k večeru cca na 2,5 hodiny. Bohužel pro mě jsem všechny vycházky absolvoval sám, jelikož Marťa byla pracovně vytížena. Jako krmení jsem použil kukuřici s několika kuličkami mraženky "Švestka". Na jednom prutu jsem zkoušel "Red-fish" peletu s pop-up "Švestka" a na druhém prutu kukuřici. Na oba pruty bylo poměrně dost záběrů v pravidelných, zhruba půl hodinových, intervalech od kaprů, z nichž největší měl 62cm.

Po několika ztracených rybách ve stulíkách jsem jeden prut ze dna stáhnul a nahradil ho splávkem. Na něj se mi dařilo dělat téměř každých 15 minut záběry od menších kaprů, karasů a cejnů. Nádherný čas strávený v krásné přírodě a se spoustou záběrů jsem si náramně užil a už nyní se těším na další vycházky, snad už zase společně s Marťou :-)

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Květen 2015)

8.-10.5.2015

Po delší době jsem se konečně spolu se svou přítelkyní Marci dostal k vodě. Chytali jsme vždy cca tři hodiny každý den od pátku do neděle. Počasí bylo krásné a kapři nám krásně brali. Já jsem dostal na břeh celkem šest kapříků a několik mi jich ještě buď spadlo během zdolávání, nebo jsem je nezasekl.

Marcelce se první dva dny nedařilo žádného kapříka zdolat až ke břehu, ale záběry měla krásné. V neděli se konečně usmálo štěstí i na její krásný nový prut, který si v sobotu večer celý umyla, aby prý nebyl po dešti špinavý :-). Nakonec vytáhla dva hezké kapříky něco málo přes 50 cm.

Velmi jsme si oba užili všechny tři dny u vody. Pevně věřím, že se za nedlouho opět na ryby vypravíme a že budeme minimálně tak úspěšní, jako na těchto krátkodobých vycházkách.

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Květen 2015)

3.5.2015

Další výpravu na řeku se mi podařilo uskutečnit začátkem května. Po změně místa jsem byl plný očekávání a také jsem trochu doufal, že se mi letos už konečně povede větší ryba. Po příjezdu k vodě jsem lehce zakrmil. Tentokrát jsem ovšem zvolil sladký zákrm v podobě několika kuliček mraženky švestka. Po zhruba 10 hodinovém lovu se mi podařily udělat 4 záběry, z nichž dva byly proměněny v  kapra.

Nejprve přišel šupík 63cm, později lysec 65cm. Vzhledem ke krátkosti vycházky jsem zvolil lov na rychle fungující pelety a troufám si říci, že se osvědčily velmi dobře. Oba záběry přišly na RED FISH peletu 15mm. I když se nechytla větší ryba, odjížděl jsem domů spokojen a nadšen z dalších říčních soubojů.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Duben 2015)

24.-26.4.2015

První vícedenní výpravu se mi podařilo uskutečnit ve společnosti mé přítelkyně Marti ve druhé polovině dubna. Místo, které jsem si vybral pro lov, jsem měl částečně vyzkoušené z předchozích 5 zhruba tří hodinových návštěv vždy k večeru. Z tohoto důvodu jsem dopředu nijak nepředkrmoval.

Po příjezdu k vodě jsem místo prokrmil připraveným mixem mraženky pitbulla s tuňákem naloženého dvě hodiny v horké vodě společně s masovým proteinem. Tímto jsem krmil dvakrát denně zhruba v půl kilových dávkách. Na háčku se mi nejvíce osvědčila hotovka kořeněný tuňák s pop-up česnek.

Po zrhuba 40ti hodinovém lovu se mi podařilo udělat 5 záběrů, z čehož byli tři kapři, největší měl 73cm. Ikdyž se nepodařila ryba přes 10kg byl jsem spokojen a výpravu jsem si užil. Stále mě ale zaráží a zároveň odrazuje od další návštěvy tohoto místa chování některých mých "kolegů", které je někdy opravdu nepochopitelné až nechutné. Bohužel i to k rybařině v dnešní době patří a vím, že stále ještě existují místa, kde se tomuto vyvaruji a už se na jejich návštěvu moc těším :-)

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Duben 2015)

14.-17.4.2015

Konečně se mi podařilo dostat se na pár hodin k mé milované řece. Čtyři dny jsme vždy k večeru na cca 3 hodinky navštěvoval nové místo, které jsem si vyhlédl již v dřívějších letech, ale až letos na něj přišla řada. Bez jakéhokoliv předchozího předkrmování jsem vždy na místě rozhodil dva pruty s hotovkami pitbull superfish + pop up švestka a kořeněný tuňák + pop up česnek. Vždy jsem dohodil pár čerstvých koulí mraženého pitbulla. Celkem se mi podařilo ulovit několik menších kaprů do 65cm.

I tak jsem byl ale spokojen a již nyní se na toto místo chystám znovu a snad vyjde i nějaká nočka :-)

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazové tůně (Březen 2015, Duben 2015)

Březen a začátek dubna 2015

Po dlouhé odmlce se opět hlásíme. Sezóna pro nás letos začala začátkem března, kdy jsme podnikli několik krátkých vycházek na místní svazové tůně. Bohužel se z počátku moc nedařilo a chytala se spíše bílá ryba. Ke konci měsíce březen se situace mírně zlepšila, když se podařil i nějaký ten kapřík :-).

Vzhledem k blížícím se státním zkouškám ve škole budou minimálně do léta hlavním cílem stále místní tůně, kde pečlivě zkoušíme nové minipeletky, methodmixy aj. A tak se na naši milovanou řeku pravděpodobně dostaneme až ve druhé polovině roku.

Kaprařina ale nemusí být vždy jen o rekordních kaprech a třeba právě místní tůně skrývají nějaký ten kapří poklad... :-)

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Říjen 2014)

21.-22.10.2014

Díky volnějšímu týdnu ve škole, jsem se s Petrem vydal na řeku uprostřed týdne. Opět jsme si připravili mix boilies z tuňáka, pitbulla a švestky a to celé zalili vroucí vodou a fish proteinem. Tímto jsme po dvou hodinách uležení prokrmili místo, jelikož se nám toto krmení v posledních výpravách dobře osvědčilo. Na pruty jsme nastaržili opět pitbulla, tuňáka a švestku a doufali jsme v nějaký ten podzimní záběr. Nakonec se nám povedlo udělat 5 záběrů. Na břeh jsme dostali 3 ryby a to lysce 68cm, šupoše lehce nad 60cm a na závěr šupoše 63cm.

První dvě ryby zabraly na kořeněného tuňáka.Třetí kapřík se nechal zlákat na naší nově testovanou švěstku. Ráno se prudce ochladilo a my už nyní máme zbaleno a jsme připraveni na další tentokrát už pořádně chladnou podzimní výpravu, o které Vás budeme jistě brzy informovat.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Říjen 2014)

10.-12.10.2014

Zhruba na 40 hodin jsem se vydal s Marťou na "naší" milovanou řeku. Vzhledem k tomu, že už nastává pravá podzimní atmosféra, doufal jsem ve velký počet záběrů. Lovil jsem na „Tuňáka s česnekm“ a na „Pitbulla Superfish“. Krmení jsem zvolil každý den zhruba kilo mixu z tuňáka a pitbulla zalitého dvě hodiny „masovým proteinem“ a horkou vodou. První záběr přišel celkem brzy po prvním náhozu. Bohužel pro mě jsem kapra po 15 minutovém boji vyřízl.

I přes krásnou podzimní atmosféru jsem se ale dalšího záběru dlouho nedočkal. Přišel až druhý den těsně před stmíváním a byl z toho můj dětský sen v podobě Parmy obecné, která měřila krásných 65cm.

Nakonec jsem se dočkal i kapra. Zhruba 8 hodin před koncem lovu přišel mírný záběr, který se po lehkém přiseknutí změnil v jízdu. Po dlouhém a vytrvalém souboji jsem měl na podložce nádherného šupináče s mírou 92cm a váhou 14,7kg. Nádhera, během jedné výpravy se mi povedly dvě takto pěkné a jedinečné ryby:-). Nakonec jsem udělal 3 záběry, a i když si myslím, že to není na podzim moc, odjížděl jsem domů nadmíru spokojen. Martě se na feeder tentokrát povedl jen jeden cejn "lopaťák" ale i tak si rybaření, jak sama říkala, náramně užila :-).

Svazová tůň (Říjen 2014)

3.-5.10.2014

Dlouho plánovanou průzkumní výpravu téměř do neznáma, jsem uskutečnil se svým dobrým kamarádem a bývalým fotbalovým spoluhráčem Honzou :-). Jednalo se o jednu tůňku, kde se domníváme, že není příliš mnoho ryb, ale každá chycená ryba stojí zato.

Honza již jednou na tůňce lovil a tak mi trochu pomohl v přípravách. Mé očekávání, kdy jsem myslel, že za víkend uděláme každý alespoň 4 ryby, Honza rychle vyvrátil, když mi řekl, že budeme oba rádi za jeden kontakt s rybou. A nebyl daleko od pravdy, když se nám za celý víkend povedl jeden kapřík.

I tak ale výpravu hodnotím za úspěšnou, jelikož jsme jeli do neznáma na průzkum vody, která je prostě něčím jedinečná. Absolutní izolace od lidí, nádherná příroda a v neposlední řadě krásně černé ryby, které voda skrývá. Honzovi ještě jednou děkuji, že celou výpravu od začátku táhl a jsem si jist, že tímto jsme zde neskončili, ale naopak začali…

Svazová řeka (Září 2014)

26.-27.9.2014

Tentokrát s Marťou jsem se vydal zkusit přelstít nějaké podzimní kapříky, na naší milovanou řeku. Zpočátku se mi příliš nedařilo a ryby chodily spíše Marťe, když na feeder zdolala několik krásných kaprů, největšího 60cm.

Dařilo se jí na kukuřici "sweet corn-vanilka" a místo prokrmila zhruba 5kg kukuřicí s řepkou. Mně se začalo dařit až s příchodem tmy. Nakonec se mi povedli dva kapři a mohl jsem tak konečně vyzkoušet naší novou "vaničkovou" podložku :-).

První kapr měl 67cm, druhý byl lysec s mírou 81cm a váhou 10,05kg. Velké překvapení pro mě bylo, když jsem zpětně dle fotek z minulých výprav zjistil, že onoho lysce jsem vytáhl na den přesně před měsícem, kdy měl 9,5kg. Je vidět, že kapříci už pěkně papaj :-). Na této výpravě jsem zvolil v prvním zákrmu zhruba 2kg boilies mixu (pitbull, tuňák a švestka), který jsem den předem zalil dipem "SKUNK" a zasypal "Fish-proteinem". Pak jsem jen dokrmoval vždy při náhozu zhruba 5 až 10 kuliček do nahozeného místa. Na háčku jsem měl tradičně Pitbulla s Tuňákem.

Svazová řeka (Září 2014)

22.9.2014

Společně s Pavlem jsme se vydali na 12 hodin ke svazové řece a opět se nám povedlo dostat nějaké ty záběry. Nejprve jsem chytil hezkého lysce 64cm (pitbull superfish) a za další hodinu jsem zdolal dalšího lysce 61cm (kořeněný tuňák), který byl krásně stavěný a pokud v řece vydrží, bude z něho jednou velká a těžká ryba. Za velmi chladného počasí jsme si krásně zarybařili a už nyní jsme namotivováni na další vycházku k vodě.

Svazová tůň (Září 2014)

14.-16.9.2014

Po zhruba čtyřech měsících jsme se s Petrem vrátili zpět na tůňku, kde jsme si na jaře nádherně zachytali, především ale kapry "násaďáky". K vodě jsme se tentokrát vydali celkem třikrát vždy odpoledne zhruba na tři hodiny a doufali, že se povede třeba i nějaká větší ryba. Naše taktika spočívala hlavně v silném krmení kukuřicí s řepkou. Nakonec se nám povedlo přelstít několik krásných kaprů a zejména Petrův lysec 69cm stál za to.

Mně se největší kapr povedl lysec 64cm a bojovný amur 61cm. Závěr našich toulek na tůni ještě zpestřil náš společný boj s řádkáčem, který Petrovi zajel do větví a stulíků.

Nakonec potom, co Petr vlezl do vody, jsme kapra po zhruba 30 minutách přeci jen dostali na podložku. Opět se nám ukázalo, že i lov menších kaprů má své kouzlo a někdy umí pořádně překvapit.

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Srpen 2014)

25.-28.8.2014

Naše další výprava směřovala na místo, kde jsme již uspěli na jaře, a tak jsme chtěli vyzkoušet, jak budou ryby aktivní právě koncem srpna, který je nyní poměrně chladný. Výpravu jsme naplánovali na 4 dny a pevně jsme věřili, že bude minimálně stejně úspěšná jako ta jarní. Tentokrát bylo ale vše jinak. Na místě, kde jsme běžně téměř v jakémkoliv počasí v období jara a léta měli záběry vždy zhruba do 5 hodin od prvního náhozu se tentokrát nic nedělo. Celých 30 hodin jsme byli bez záběru a tak jsme s Petrem „sáhli“ ke změně v podobě partiklu (kukuřice s řepkou) a zároveň vzhledem k poměrně čisté vodě, jsme zkusili změnit návazce pomocí fluocarbonu „inkognito“ ,který jak se později ukázalo fungoval perfektně.

Byli jsme si vědomi, že tímto si na místo nalákáme jen menší rybu, ale věděli jsme, že by to mohlo přinést alespoň záběry od menších ryb, které by třeba mohly přilákat rybu větší. Proto hned dopoledne druhého dne krmíme kukuřicí s řepkou a zákrm doplňujeme zhruba kilem boilies. Už jsme asi nikdo nedoufali v záběr, když konečně po téměř dvou dnech záběr přišel. Byl z toho sice kapřík kolem 55cm, kterého zdolala bráchova přítelkyně Marci, ale jako vzpruha to bylo pozitivní znamení. Do večera uděláme ještě několik záběrů od menších ryb a tak ještě navečer prokrmujeme místo kukuřicí a třetí den ráno nasazujeme do boje zase jen boilies. Tato taktika se nám vyplácí, když třetí den konečně přicházejí záběry od větších ryb. Marci si konečně zdolává svého prvního většího kapra 78cm 9kg.

Nakonec dostáváme na podložku ještě jednu krásnou ryby těsně pod 10kg, jednu kolem 6kg a několik ryb do 5kg. Zajímavé bylo, že jsme zabodovali na osvědčené mraženky „tuňák“ a „pitbull“ a pelety tentokrát vyšly naprázdno. Zpočátku smolná výprava se nakonec vydařila a my se již nyní těšíme na podzimní kaprařinu na kterou jsme celý rok čekali.

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Červenec 2014)

4.-6.7.2014 (a 6.-8.7.2014)

Další výpravu jsem po úmorně dlouhém a nakonec úspěšném zkouškovém období naplánoval společně s Marťou na svazovou pískovnu blízko našeho bydliště. Po příjezdu k vodě jsem byl ovšem zaskočen a hodně znechucen spoustou rybářů a tak jsem po půl hodince váhání rozhodl přejet na nedaleké slepé rameno Labe. Na tomto rameni jsem vůbec poprvé chytal na boilie a zároveň na druhém prutu zkoušel osvědčenou klasiku na této vodě a tím byla kukuřice :). Marťa se vyřádila s feedrem, když se jí povedl krásný karásek a několik cejnů. Bohužel zřejmě kvůli panujícím vedrům se rybám moc nechtělo a mě se za zhruba 35 hodin lovu povedlo udělat pouze dva záběry. První byl na podvázanou kukuřici. Byl z toho pro mě po dlouhé době chycený amur, měřící krásných 81cm s váhou lehce pod 6kg.

Druhý záběr byl na švestku s plovkou, bohužel pro mě, ryba zajela do silných větví a vyřízla se. Domnívám se, že mohlo jít také o amura, nebo hezčího kapra :). V neděli jsem potom sám přejel na řeku, kde jsem totálně vyhořel, když se mi zhruba za 30 hodin lovu podařilo zdolat jednoho kapříka cca 50cm a tlouště :-), ale i to ke kaprařině patří a já už se teď těším na další výpravu.

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2014)

27.-30.4.2014

Konečně zhruba po roce společně s Petrem jsme se vydali na naší milovanou řeku. Povedlo se nám k vodě dostat v týdnu, v době pracovních dnů a také bylo stálejší počasí než na výpravě minulé. To vše hovořilo v náš prospěch a my jsme doufali, že si spolu zase pěkně zarybaříme. Vezli jsme s sebou novinky v podobě hotovek a pelet, které se ukázaly jako výborná zbraň. Zejména hotovka "švestka" a "brusinka", z pelet potom "RED FISH", "halibut" a "švestka". Krmení jsme zvolili průměrné a pomocí masového proteinu od TS jsme si vytvořili atraktivní krmení.

Krmili jsme dvakrát denně (ráno a večer) po zhruba 0,75kg. To vše nám pomohlo k výbornému výsledku, když se nám podařilo za tři dny lovu zdolat 21 kaprů několik krásných cejnů a tloušťů. Výborný pro nás byl fakt, že nám nespadla ani jedna ryba. Největší a zároveň první letošní ryba pro Pavla z řeky byl kapr šupi 89cm 15,3kg, dále pak 8 ryb nad 70cm.

Krásné chvíle u vody a plno společných témat nám pokazili až najíždějící rybáři a tak jsme se po třech dnech sbalili a prchali domů. Pevně věřím, že takto úspěšná a společná výprava nebyla letos zdaleka poslední a moc se těšíme na další :)

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2014)

19.-21.4.2014

První letošní vícedenní výprava se nám konečně povedla uspořádat v době Velikonoc. Rozhodl jsem se společně s Marťou navštívit jedno místo na řece od kterého jsem si hodně sliboval. Bohužel, vzhledem k prodlouženým volným dnům bylo u vody velká spousta rybářských nadšenců a já jsem tak musel rychle jednat. Nakonec jsem se rozhodl, že pojedeme na místo jiné, kde bude klid od lidí. Tato volba se později ukázala jako špatná, protože za tři dny lovu se mi nepodařilo udělat jediný záběr. Výjimku tvořil jen překrásný tloušť 55cm, který zabral asi 15 minut po prvním náhozu.

Druhý den se rozhodla nahodit i Marťa a poměrně slušně mi to nandala, když za cca 3 hodiny lovu ulovila 2 krásné kapříky a o jednoho přišla.

Bohužel aktuálně velký problém je narůstající počet víkendových rybářů a tak pokud to vyjde vyrazím společně s Petrem na ryby naopak v týdnu a snad se brzy ozvu jak se nám výprava povedla :-)

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazové tůně (Březen 2014)

Březen, 2014

Opět se hlásím se zprávou z našich jarních toulek. Tentokrát jsme navštěvovali v krátkém časovém sledu dvě místní tůňky. Letos není moc času a tak nám nezbývá než chodit k vodě maximálně na tři hodinky. Rozhodli jsme se, že jaro spíše strávíme s feedrama a zkusíme si užít krásné souboje se středně velkými kapry.

Tento plán nám úspěšně vyšel a my jsme celý březen zažili krásné chytání, kdy se nám podařilo zdolat zhruba 20 kaprů. I když se většinou jednalo o kapry „násaďáky“ občas se objevili krásné kousky v podobě černých netknutých kaprů, krásných karasů a cejnů „lopaťáků“.

Nyní už plánujeme první přípravu krmení pro lov kaprů na naší milované řece a tak pevně doufám, že již brzy budu moct psát zprávu právě od řeky.

// Za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Březen 2014)

8.3.2014

Tak konečně i já společně s Marťou jsem se dostal poprvé v tomto roce k vodě. Vybrali jsme si vzhledem k časové omezenosti malou tůňku poblíž bydliště. Z počátku jsem měl naplánovanou jinou vodu, ale tu jsme vzhledem k nedostatku času a větší vzdálenosti od domova vzdal.

Možná to bylo rozhodující, protože za necelé tři hoďky se na břeh podívalo 5 kapříků. Marťa si tak poprvé vyzkoušela svůj nový proutek a poprvé také zcela sama zdolala krásné kapříky a musím říci, že se učí velmi rychle :)

Samozřejmě všechny ryby byly vráceny vodě a my už se zase těšíme na další vycházku k vodě.

Svazová voda (Únor 2014)

16.2.2014

Poprvé v tomto roce jsem vyrazil kaprům naproti. Vyrazil jsem se svou přítelkyní Marcelkou a bohužel se nám nepovedlo udělat výrazný záběr a tudíž jsme se nedočkali našeho prvního letošního kapříka. Ovšem na krásně strávené neděli to nic neměnilo a oba jsme si to velmi užili. Už se moc těším až vyrazíme znovu k vodě a pevně věřím, že už se na nás nějaká rybka přijede podívat až na břeh ;-)

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda (Říjen 2013)

24.-26.10.2013

Díky prodlouženému víkendu jsme se ještě dostal k vodě na více jak jeden den. Tentokrát jsem vyrazil nejdříve s kamarádem Patrikem, kterého druhý den vystřídal brácha. Bohužel Petrovi se nedařilo. Mě se ale povedlo zdolat několik krásných kaprů. Tato výprava nebyla o velkých rybách, s vyjímkou Patrikova osobáku (více v info a aktualitách), ale i tak jsem nachytal moc krásné kapry do 70cm, zejména dva lysce 63cm a 60cm, které mě uchvátili svou stavbou těla (fotky ve fotogalerii). Ryby braly hlavně na hotovku SKUNK, RED Fish peletu 15mm doplněnou methodmixem a na klasiku Pitbull Superfish.

Krásně strávený čas na rybách bohužel rychle utekl ale kaprařina to byla krásná. Snad ještě vyjde čas a i brácha si užije nějaký ten souboj s podzimní kapříky :).

27.-29.9.2013

Další a pravděpodobně poslední vícedenní výpravu jsem uskutečnil v doprovodu své přítelkyně Marti opět na moji oblíbenou řeku. Vzhledem k tomu, že jsem byl na místě, kde se mi už minule povedl hezký kapřík, tak jsem přesně věděl, že budu lovit v pobřežních partiích. Místo jsem pravidelně krmil po 10 hodinách plošně v délce 50m cca půl kilem namixovaného boiliesu složeného z pitbulla superfish a kořeněného tuňáka. První záběr přišel na kořeněného tuňáka zhruba po 5 hodinách lovu a byl z toho krásný kapr šupi 67cm.

Druhý den zkouším chytat na hotovku "SKUNK" s methodmixem. Záběry přicházejí celkem pravidelně buď od menších ryb, nebo od krásných říčních cejnů. Třetí den se vracím k osvědčené klasice a to k pitbullovi s tuňákem. Dlouho jsem bez záběru a až zhruba 5 hodin před koncem lovu přišel razantní záběr na pitbulla superfish. První tři minuty jsem pouze držel prut a kapr ujel dobrých 150m. Kvůli zamotání vlasce do pobřežních keřů jsem prut na chvilku předal Martě, která si zdatně poradila a rybu neztratila. Já mezitím běžel k sousedním rybářům půjčit si člun. Tímto jim moc děkuji a jsem rád, že se ještě v dnešní době najdou právě takto ochotní rybáři. Rychle přijíždím k Martě a ta mi prut předává. Po cca 20 minutách boje na člunu se mi kapr poprvé ukazuje, a já vidím neuvěřitelně dlouhého šupináče. Za dalších 20 minut kapra konečně podebírám a zjišťuji, že jsem mezitím ujel přes 500m od místa lovu. Kapra proto zvedám do člunu a jedu zpět na místo kde ho rychle vážím a fotím. Zároveň zjišťuji, že na tomto úseku řeky jsem si chytl nový osobák s mírami 97cm 16,5kg!!! S velkou spokojeností kapra opatrně pouštím zpět do jeho domova a s Marťou ještě dlouho po tom debatíme o zážitku při zdolávání. Domů odjíždím spokojen a jsem rád, že jsem se letos konečně dostal přes deset kilogramů…..Děkuji ti svatý Petře J

20.9.2013

Dnes se nám podařilo hned při druhé vycházce na novém místě ulovit slušného kapříka. Bohužel jsem o jednoho kapra přišel kousek od břehu a další záběr jsem neproměnil. Naštěstí Pavel nezklamal a hned první záběr proměnil v šupináče 69cm. Tento šupík zabral na Pitbull superfish pouhých pár metrů od břehu. V krásném rybářském počasí, kdy zataženo střídal občasný déšť, jsme si kaprařinu velmi užívali. Škoda, že jsme museli před večerem odjet na trénink, ale příště si uděláme určitě více času a třeba se nám podaří ulovit více kaprů, nebo třeba jen jednoho, ale za to nějakého místního starce.

15.9.-17.9.2013

Zhruba po roční odmlce jsem se s bráchou, s našimi přítelkyněmi a také s naším psíkem Jackem vypravili na Labe na feeder. Byla to úžasná rybařina, která nám nabídla spoustu hezkých ryb. Brácha s Marťou nachytali spoustu krásných cejnů kolem 50cm a také malého karáska (viz první foto) a já jsem s Marcelkou ulovil několik menších cejnků.  Velmi mě potěšil okounek (viz druhé foto), který se nechal zlákat na barevnou kombinaci červů. Byly to krásné dny, které jsme si všichni velmi užili. Krásné úlovky, výborné masíčko z grilu, krásné počasí, hezký výlet pro našeho "trhače" Jacka a také plusové body u našich přítelkyň za to, že jsme je konečně vyvezli  J. Prostě pohodová rybařina se vším všudy.

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda (Srpen-září 2013)
31.8.-1.9.2013

Daší výpravu jsem uskutečnil s přítelkyní Marťou, která si zase chytla nový druh rybky, konkrétně cejna velkého. Po setmění jsme se už začali naplno věnovat kaprařině. Tentokrát ale kapříci moc nespolupracovaly, když se nám na kořeněného tuňáka povedl "jen" jeden kapřík lysec s mírou 63cm. I tak jsme ale byli oba moc spokojeni, že se vůbec nějaká ryba podívala na břeh.

29.-30.8.2013

Původně večerní výprava se nakonec změnila ve výpravou na jednu noc. Tentokrát jsem ale vyrazil sám a stálo to zato. Zhruba 12 hodin u vody mi přineslo tři krásné ryby. Šupoše 76cm 8,5kg a 75cm 9kg a lysce 75cm 7,5kg. Velkou zajímavostí pro mě bylo, jak moc stejné ryby braly, protože na tomto místě spíše chytáme ryby do 70cm. Dvě ryby zabrali na pitbulla superfish, a třetí na tuňáka. Již brzy se chystám na toto místo vrátit a pevně doufám, že už letos konečně překonám hranici 10kg :).

21.-22.8.2013

Opět jsme se vydali na krátkou výpravu na svazovou řeku a opět se celkem zadařilo. Tentokrát se už i mně podařil krásný kapřík vážící 8,8kg a měřící 78cm. Petr zdolal kapříka cca 60cm. Obě ryby zabraly na Pitbulla Superfish, který nám na tomto místě opravdu výborně funguje. Doufáme, že se v nejbližší době na toto místo opět vrátíme.

18.-19.8.2013

Konečně jsem se dostal na svazovou řeku společně mým skvělým kamarádem Tomáš. Vyrazli jsme na předem zakrmené místo ( tuto práci odvedl Tom) na 24 hodin lovu a byla to opravdu krásná vycházka. Za tuto dobu jsme s Tomem nachytali více jak 20 kaprů, z nichž největší měl 69cm. Nebrali nám žádní obři, ale četnost záběrů zcela nahrazovala nějaké rekordní úlovky. Já jsme nakonec vytáhl 9 kaprů a o dva jsme u břehu přišel. Nejvíce mi kapříci brali na boilie Pitbull superfish, které jsem navíc namáčel do mého milovaného dipu brusinka. Na posledních 5 hodin za námi přijel i brácha Pavel, ale ten zůstal bohužel bez záběru. Velmi podařená vycházka, kterou hodnotím velmi pozitivně, protože na svazové řece se mi za tak krátkou dobu snad nikdy nepodařilo nachytat takové množství kaprů.

// za ppcarp Petr Bařina

Svazová pískovna (Červenec 2013)

6.-13.7.2013

Zhruba po dvou měsíční odmlce, kdy jsme se museli věnovat státnicím na vysoké škole, které jsme nakonec s bráchou úspěšně zvládli smiley, jsme se opět dostali k vodě. Tentokrát na celý týden.

Vypravili jsme se na svazovou pískovnu, kterou dobře známe a zvolili jsme jí hlavně proto, že je dobře zarybněna kaprem v průměru 55cm a tak si i naše drahé polovičky mohly zkusit zdolat nějakého toho kapříka.

Na této pískovně víme, že jako krmení zde funguje kukuřice s řepkou. My jsme k zákrmu ještě přidali pelety a boilies nařezané na půlky. První tři dny byly poměrně slabé a ryby nám moc radosti nepřinášely. Nachytalo se několik menších kaprů, ale záběrů nebylo mnoho.

Rozhodli jsme se tedy, pro změnu místa a jak se později ukázalo, byla to dobrá volba. Do konce výpravy pak přicházely pravidelně záběry od kapříků mezi 50 a 60cm a povedlo se i několik větších. Mě se povedl šupináč 69cm 6,3kg a bráchovy přišel krásný amur 68cm a jako poslední ryba výpravy překrásný lysec 80cm 9,5kg který na této vodě patří k těm největším. Radost byla o to větší, když mi brácha řekl, že zabral na mušli-GLM, kterou jsem dal letos v zimě dohromady s badinem a tímto mu moc děkuji za pomoc.

Jako nejlepší nástrahou se ukázalo právě zmiňované boilies mušle-GLM, boilies jahoda-konopí a klasika pro tuto vodu nakládaná kukuřice.

Krásně strávený týden jsme si náramně užili a to i přesto, že výprava nebyla plánovaná pro lov velkých kaprů, ale hlavně pro zachytání si menších ryb po tom únavném a dlouhém učení a konečně i holky zdolaly své první kapříky.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2013)
25.-26.4.2013

První, opravdu kaprařskou, výpravu jsem letos uskutečnil s kamarádem Patrikem. Po tom co si vyhlédl na naší oblíbené řece jedno místo a nabídl mi ho prochytat s ním, jsem neváhal a narychlo připravil pruty. Krásné chytání, které hlavně Patrikovi přineslo několik kaprů. Mě se sice podařilo zdolat jen jednoho kapra,
ale vůbec jsem ale nebyl zklamaný, protože mi na nově ukoulený průměr (14mm) pitbulla superfish zabral první letošní kapřík z řeky s váhou 9,94kg a délkou 75cm. Patrikovi se dařilo také na pitbulla, když na něj chytl několik krásných ryb. Největší byl dlouhý také 75cm a váha 9kg (na fotce v pravo, Patrik s kaprem 67cm 7kg). Ráno jsem ještě přišel nejspíš o pěkného amura, který se po 50m výpadu vypnul. Večerní grilování a povídaná o minulé sezoně ještě celou výpravu zpříjemnilo. Těším se na další výpravu, kterou snad už podniknu zase společně s bráchou Petrem.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2013)
Velikonoce 2013

Letos vůbec poprvé jsem se vydal společně s Marťou a "konečně" také s bráchou Petrem :) na svazovou vodu, kterou navštěvujeme hlavně v letních měsících.

Chtěli jsme se tak schovat před, námi ne tak oblíbenými, Velikonocemi, a tak jsme "zdrhli" k vodě. Přestože se teplota vzduchu pohybovala stále kolem nuly, pevně jsme doufali, že se povede první kapřík tohoto roku a to se nám oběma podařilo.
Nenachytalo se nějak velké množství ryb, ale největší měl krásných 62cm a mně se povedl první křížený kapřík v životě :). Pevně věřím, že se brzy vydáme znovu a budeme minimálně stejně úspěšní, jako nyní.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (listopad 2012)
listopad 2012

Několik zhruba tříhodinových výprav jsem udělal společně s Marťou začátkem listopadu k řece blízko mého bydliště. Rozhodl jsem se zkusit další, nová, předem vytipovaná, místa a vyplatilo se. Na hotovky od TS se mi podařilo zdolat několik kapříků, z nichž největší měl 8,5kg.
Zároveň jsem se tento měsíc rozloučil s letošní kaprařskou sezonou a už teď se těším na tu nadcházející, která by pro mě měla začít úspěchem v podobě článku v jednom z kapřaským magazínů, ale o tom později v aktualitách.

//za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (září 2012)
28.9.2012

Na tři hodinky jsem s Marťou vyrazil na "naší" řeku a povedlo se nám dostat na břeh dva dorostence jednoho šupíka a lysce kolem 65cm. Martě jsem tak mohl konečně vysvětlit a ukázat, že ani kapříků lysců se nemusí bát jak si do této doby myslela :-).
Vzhledem ke krátkosti výpravy jsem se rozhodl vyzkoušet hotovku od TS a vyplatilo se.

//za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (září 2012)
6.9. - 7.9.2012

Po dlouhé době jsem se zase s prutama vypravil na "naší" svazovku, tentokrát v doprovodu mé výborné kamarádky Marti. Vzhledem k chladnému počasí jsem doufal v kapří aktivitu. V co jsem ale rozhodně nedoufal, bylo, že tato výprava bude úspěšná v podobě osobního rekordu.
K vodě jsem přijel na večer a mírně jsem zakrmil boilies mixem dipovaného ve skunku :-). Na pruty jsem nastražil kořeněného tuňáka s česnekem a pitbulla superfish s brusinkou.
Po zhruba 6 hodinách jsem měl razantní jízdu na tuňáka. Prut zdvihám z vidliček a začíná můj zatím největší souboj na této vodě. Po vyčerpávajícím 45ti minutovém souboji při kterém jsem spadl do vody jsem konečně podebral toho vysněného kapra, kterého jsem si tak moc přál. Okamžitě volám bráchovi, aby mi přijel rybu vyfotit. Rybu mezi tím měřím a vážím. Ručička váhy se zastavuje na 19,6kg a měřím 92cm. Neskutečná radost a já se konečně dostal nad 15kg. S radostí kapříka pouštím zpět do vody a opět nahazuji oba pruty.

Ani ne za tři minuty mám další jízdu opět na tuňáka. Tentokrát se mi ale ryba rozjede cca 100m po proudu a tak se vydávám za ní. Po chvilkovém boji o rybu přicházím. Znovu tedy nahazuji a zhruba za 2 hodinky mám další jízdu, tentokrát na pitbulla. Ryba opět odvíjí zhruba 100m vlasce ale mě se podaří jí dostat pod břeh z místa, kde lovím. Po 10min souboji o rybu opět přicházím. Ztráty obou ryb se doteď nedokážu vysvětlit, protože vše bylo tak jak má a myslím, že obě ryby mohli mít krásné parametry, protože bojovaly hodně silově.
I přesto, že jsem o dvě (myslím si že pěkné) ryby přišel, odjíždím nadmíru spokojený domů.
Martě jsem ráno vysvětlil, že teď už bude muset jezdit pořád....aby se mi vždy takto dařilo :)

za ppcarp Pavel Bařina

Klubová voda (srpen 2012)
19.8. - 26.8.2012

Další naše výprava směřovala na sever Čech, kde už jsme byli minulý rok s Patrikem. Tentokrát s námi vyrazil starší brácha Martin s kamarádem Tondou. Zatímco kluci dorazili až v průběhu týdne kvůli práci, já s Petrem jsme u vody strávili celý týden. Hned po příjezdu jsme byli překvapeni malým tlakem rybářů, což také přispělo k vydařenosti výpravy.

K vodě jsme dorazili v dopoledních hodinách, ovšem nahazovali jsme až k večeru, neboť jsme důkladně zkoumali vodu a plánovali rozmístění nástrah. Rozhodli jsme se, že si každý rozkrmíme dva pruty a třetí hodíme pouze samostatně a dohodíme k němu několik kuliček kobrou. První záběr přišel zhruba po 12 hodinách. Pak záběry chodily celkem pravidelně, ale bohužel z 90% pouze v noci. Poslední dva dny ryby přestaly spolupracovat, zkusili jsme proto úplně přestat krmit, což nám přineslo úspěch poslední noc, kdy jsme téměř nespali a vytáhli 7 ryb.

Celkem jsme s Petrem udělali kolem 35 záběrů, vytáhli 22 kapříků a 2 krásné líny. Martin se vyznamenal rybami, kvůli kterým jsme ho pozvali s námi a to kaprem 15,5 kg a 13,3kg. Já jsem zdolal dvě ryby nad deset kilo a to 13,3 kg a 10,5kg Petr vytáhl největší rybu 9,5kg. Chytali jsme na: pitbulla s brusinkou, kořeněného tuňáka máčeného v mušli od TS a rybu/scopex.

I přes stále stoupající únavu a časté bouřky jsme si tento týden výborně užili a už teď se těším na příští rok, kdy opět uspořádáme takovou to „rekreační“ výpravu.

za ppcarp Pavel Bařina
Svazová voda (srpen 2012)
8.8. - 9.8.2012

Na začátku srpna jsem se svým „ chytiláckým“ kolegou a super kamarádem Mirasem, vyrazil na Labe blízko jeho bydliště. Hned po příjezdu k vodě mi Miras ukázal novinku, kterou testuje pro novou sezonu, boilie „banán“ a musím říci, že se máme na co těšit :). Za 10 hodin lovu se nám povedlo zdolat několik pěkných kaprů, největší cca 12kg a Miras se ještě vytáhl krásným sumcem. Moje ryby jsem zdolal na kořeněného tuňáka s česnekem a pitbulla Superfish s brusinkou. Vždy jsme krmili pouze kobrou několika kuličkami k montážím.

za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (srpen 2012)
3.8. - 4.8.2012

Po delší době jsem se dostal na ryby společně s bráchou. Opět jsme vyrazili na jiné místo. Přibližně 10 hodin lovu přineslo tři záběry. Všechny byli na pitbulla superfish s brusinkou. Bohužel na břeh jsme dostali pouze jednoho dorostence lehce přes 60cm.

za ppcarp Pavel Bařina
Svazová voda (červenec 2012)
21.7. - 23.7.2012

Na další výpravu na řeku jsme se vydal bez bráchy. Za zhruba dva celé dny lovu se mi povedlo zdolat 8 kaprů. Záběry přicházely celkem pravidelně. Bohužel co se týče velikosti, nedostal jsem se nad 70cm.

I tak jsem si krásně zarybařil a užil neskutečný jízdy :-D. Všechny ryby byly uloveny na kořeněného tuňáka a pitbulla superfish.

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (červenec 2012)
6.7. - 9.7.2012

Tři vycházky na jednu místní tůň, jsme společně s bráchou udělali během prodlouženého víkendu. Náš cíl byl jasný, vzhledem k tomu, že ročně bereme každý zhruba 2-3 kapříka na jídlo, chtěli jsme právě k tomuto vhodné kapříky nachytat. Užili jsme si nádherné rybaření, kdy jsme celkem udělali kolem 30 záběrů a nachytali asi 15 kaprů, z nichž jsme čtyři odnesli domů (do 50cm) :( .

Povedli se nám i dva na tuto vodu moc krásní a to 63cm a 64cm (viz. foto-oba vráceni vodě). Kvůli jednomu jsme museli do vody, abychom ho rozmotali z větví a o pozornost okolních rybářů bylo postaráno :-).

// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (červen-červenec 2012)
30.6. - 1.7.2012

Po několika neúspěšných vycházkách k vodě, jsem se rozhodl rozkrmit jedno místo na řece blízko mého bydliště. Krmil jsem partiklem (kukuřice + pšenice + řepka) zhruba 2-3kg denně. Po 3 dnech krmení jsem přidal barillo pelety (cca 0,5kg denně). Čtvrtý den krmení jsem se na místo konečně vydal i s prutama. Výsledek byl zcela nečekaný, když jsem vytáhl první letošní rybu nad deset kilo. V brzkých ranních hodinách, jsem měl krásnou jízdu na kořeněného tuňáka. Na podložku jsem dostal krásného šupoše 85cm 10,5kg.

Bohužel, na toto místo jsem jezdil ještě další čtyři dny, kdy jsem měl jediný kontakt s rybou (cejn cca 50cm). Poslední den mě zastihla silná bouře, která mi pod břeh navála nějakou velkou vázku a zamotala mi oba pruty. Místo jsem tak musel dočasně opustit. Určitě plánuji, že se na něj ještě vrátím, ale o tom někdy příště.

// za ppcarp Pavel Bařina
Svazová voda (červen 2012)
9.6. - 11.6.2012
Po skvěle zvládnutém zkouškovém období jsme museli urychleně vyrazit k vodě. Opět za doprovodu kamaráda Tomáše, který místní usek řeky zná dokonale. První záběr přišel na můj prut zhruba po sedmi hodinách lovu. Krásnou jízdu mi udělal 68 cm dlouhý "labák". Přesně hodinu po nahození prutu, na který jsem zdolal prvního kapra, jsem dostal opět razantní jízdu, na jejímž konci byl krásný šupík 64cm. Další den, se ukázal Tomáš jako správný "domací", když vytáhl na břeh opravdu "stilového" lysce o míře 86cm a 14.5 kg. To nám samozřejmě s Pavlem udělalo obrovskou radost, protože jsme na vlastní oči mohli vidět, že i na tomto úseku jsou takto krásní kapři. Bohužel pro Pavla jsem pouze já pokračoval v "krasojízdě", když jsem zdolal dalšího mlíčáka 71 cm. Všechny tři kapry jsme chytil na "kořeněného tuňáka" + AMK česnek. Bohužel další záběr se mi nepodařilo proměnit a tak jsem už jen na závěr chytil malého lysce, který se tentokrát nechal zlákat na "pitbull super fish" + AMK oliheň. Pavel zůstal ,k jeho smůle, za celou dobu bez jediného "potahu" a proto asi nelze hodnotit tuto výpravu za úplně skvělou. Nic méně oba jsme byli rádi, že jsem byli konečně zase u vody.

Ad Options

Svazová voda (květen 2012)
6.5. a 9.5.2012
Poprvé v tomto roce se nám podařilo zdolat labské kapříky a to na místě, na které nás vzal náš skvělý kamarád Tomáš. K vodě jsme se dostali celkem dvakrát a vždy jen na pár hodin (cca. 5 hod.) a přesto jsme zdolali krásné kapříky. Píšu úmyslně kapříky, protože se jednalo opravdu o dorostence, kteří nepřesáhli 60 cm hranici. Nic méně bylo vidět, že ryby poslušně "papají " jak naše návnady tak naše nástrahy. Myslím, že na tomto místě máme šanci na velmi pěknou rybu a věřím, že se tak stane co nejdříve.
// za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda (duben 2012)
28.4.2012
Po týdnu jsme vyrazli na dopoledne na místní tůň a záběry chodily téměř pravidelně. V krásném počasí jsme si hezky zarybařili a užili hezké dopoledne. Bohužel v blízké budoucnosti to nevypadá, že bychom se dostali na delší výpravu za "pořádnými" kapry a proto nám nezbyde nic jiného, než jezdit na krátké "rybačky" kde si zachytáme "pouze" malé, ale za to krásné kapříky.

Ad Options

Svazová voda (duben 2012)
14.4.2012
Po několika oddalování první návštěvy na námi velice oblíbenou svazovku, jsem poprvé vyrazil s kamarádem Patrikem. Místo nebylo vůbec krmené, a tak jsme to brali jako zahájení letošní kaprařské sezony. Bohužel výprava dopadla podle očekávání a žádný kapřík se nelapil.

17.4.2012
K vodě jsme se proto vydali už i s Petrem v úterý 17.4., ale opět jsme neuspěli.
// za ppcarp Pavel Bařina
Svazová tůňka - (24.3.2012)
Letos jsem poprvé sám vyrazil k vodě. Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl navštívit malou tůň nedaleko mého bydliště, na které jsem do té doby nikdy nerybařil a časově jsem měl jen něco málo přes hodinu, bral jsem tuto návštěvu jako poznávací pro příští krátkodobé výpravy.
K mému překvapení se mi podařilo udělat dva záběry, z nichž jeden byl proměněn. Jenže bohužel po krátkém a prvním letošním souboji mi při podebírání prasknul vlasec a kapřík (odhadem kolem 55-60cm)  byl pryč.......sad
Na tuto vodu se již brzo vrátím a pevně věřím, že budu mít více štěstí.
 // za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda - (24.-25.9.2011)
Ve dvou dnech jsme se dostali cca na 12 hodin k vodě a opět se nám podařilo udělat záběr. první den zhruba čtyři hodiny po náhozu jsem dostal přes příposlech povel k zaseknutí svého levého prutu. Brutální jízdu jsem proměnil v pěkného šupináče 71cm a rovných 8kg. Ve večerních hodinách nám dávali pěkně zabrat přízemní marzíky, ale to je pro nás druhořadé, hlavní je, že to nevadí kapříkům, kteří berou i v chladném počasí.
 // za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda - (11.-16.9.2011)
   Netrvalo dlouho a my jsme opět vyrazili na "naší svazovku".     Hned druhý den jsem měl krásnou jízdu na pravý prut,     nahozený asi 5 metrů od břehu na mou oblíbenou nástrahu     Pitbull superfish nadipovaný v brusince. Výsledek byl     šokující. Šupináč, který vypadal doslova jako prase :-D měřil     88cm a vážil NEUVĚŘITELNÝCH 16.40 kg!!!!!! To je nový     osobák na svazové vodě a zároveň největší kapr, o kterém     víme, že se na této vodě zatím chytil. Neskutečný začátek     výpravy nám udělal obrovskou radost. Pavel vytáhl další     dny dva kapry do 65cm. Já jsem měl další den tři záběry po     sobě a byli z toho znovu krásní kapři. Lysec, který sice měřil     pouhých 58cm, byl ale krásně vysoký. Byla to prostě "koule".  Další dva měřili: 70cm a 75cm. Pavel měl ke konci výpravy trochu smůlu, když o několik kaprů přišel, ale přeci jen ještě pár "šupošů" a lysců výtahl. Myslím, že výprava se zdařila na výbornou. Chytil se osobák a ještě jsme si zachytali spoustu měnších, ale krásných svazových kaprů. Tak jen tak dál .......

Ad Options

Svazová voda - (8.-9.9.2011)
Další jednodenní výpravu jsme uskutečnili na "naší "svazové vodě. Vzledem k pracovní a sportovní vytíženosti se tato výprava málem ani nezdařila. Nakonec jsme ale byli rádi, že i přes velkou únavu jsme na ryby vyrazili a rozhodně jsme nelitovali. Za zhruba 8 hodin lovu se nám podařilo udělat 8 záběrů. Kde, dva záběry udělali bohužel jen tloušti, ale za to měli krásné míry (přes 60cm). Jednoho krásného kapra jsme ztratili těsně před podebíráním a dva záběry byly přisekávány do prázdna. I přesto se povedli tři kapříci: 77cm 10,1 kg dále pak 72cm a 66cm. Jen mě mrzí, že brácha vyšel kaprově naprázdno a tak doufám, že i jemu se podaří příště nějaký ten desetikilák.
Dva dny před touto výpravou jsme na tutéž vodu vyrazili spíše jen kvůli nakrmení. Při té příležitosti jsme si i zachytali a povedlo se zdolat jednoho dorostence 63cm.
// za ppcarp Pavel Bařina

Severní Čechy - (15.-20.8.2011)
Po delší odmlce jsme se vydali na revír v severních Čechách. Pozvání přijal i náš kamarád Patrik, takže jsme vyrazili ve třech. První ryba byla zdolána zhruba 4 hodiny po zavezení a nahození všech prutů. Hned druhý den zabral Patrikovi jedenáctikilový šupináč, což nám přidalo na dobré náladě. Do středeční noci se ulovilo několik měnších kaprů. Ve čtvrtek odpoledne ale opět zabodoval Patrik, když ulovil dvánáctikilového šupináče. Neuběhlo ani pět hodin, a Patrik se znovu vyznamenal. Jeho další ryba nad deset kilo, konkrétně kapr šupi 85cm 12kg. Čtvrteční úspěšný den završil Pavel. Po vyčerpávajícím, třičtvrtěhodinovém souboji na lodi, zdolal nádherně stavěného šupináče 90cm 13kg. Dal si tak, krásný dárek k jednadvacátým narozeninám. Vysněné ryby se ale nakonec dočkal Petr. V pátek v brzkých ranních hodinách přisekává razantní jízdu. Výsledek byl ohromující, kapr šupi 93cm 17kg. Do konce výpravy se zdolalo ještě několik kaprů do deseti kilo. Celková bilance výpravy činila: 33 záběrů, 23 úspěšně proměněno. Na závěr se s vámi musíme podělit o noční zážitek, který se nám stal noc před odjezdem. Únava stoupala, a když jsme poslední dvě noci téměř nespali, tak se naše bdělost pohybovala na bodu mrazu. Poslední noc měl Petr jízdu. Z bivaku ovšem vyběhl ze spánku probuzený Pavel, Petra odstrčil a prut nepopochopitelně přisekl přestože nebyl jeho. Smutný Petr po chvilce řekl: "Pavle, tohle je můj prut". Pavel se slovy: "Sorry, já už fakt nevím co dělám, měl jsem sen, že nemůžeš běžet a rybu zaseknout". Ihned poté, co Pavel zjistil, že se nejedná o sen, ale že je v reálu,prut Petrovi předal a ten úspěšně úlovek zdolal.. Byla to komická situace, které jsme se druhý den zasmáli.
// za ppcarp Pavel a Petr Bařinovi

Svazová pískovna - (6.-8.7.2011)
Jednu z těch méně povedených výprav, jsme tentokrát uskutečnili na svazové pískovně. Na tuto výpravu jsme vyrazilii ve třech, protože s námi jel ještě kamarád. Bohužel, za tři dny lovu se nám podařilo zdolat pouze jednoho kapříka o délce 68 cm a dva cejny. Celou výpravu navíc narušilo rozlepení našeho člunu. A protože jsme se na lovné místo dopravili právě pomocí člunu, museli jsme řešit dost nepříjemný problém. Nakonec vše dobře dopadlo a my se dostali zase zpátky na břeh. Snad jsme si to špatné už vybrali a teď nás budou čekat jen povedené výpravy. Ale i občasný neúspěch ke kaprařině patří..... :-)
// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda - (29.-30.4.2011)
Další výprava, kterou jsme uskutečnili trvala 12 hodin. Vzhledem k tomu, že byla neplánovaná, tak se místo dopředu ani nekrmilo. Myslíme si, že to do jisté míry rozhodlo. Počasí bylo sice více než dobré (bouřka a dusno), ale záběry přišly pouze mně a až ráno. I když se jednalo pouze o dva dorostence jednoho lysce a druhého šupíka (oba mírně pod 60cm), tak jsme nakonec byli rádi, že se alespoň něco dostalo na břeh. Příští výprava snad bude naplánováná dřív dopředu, a tak bude čas se na ni více připravit. Třeba se už povede náš vytoužený sen (dostat 15ku :-)) ale kdo ví..........

Svazová voda - (21.-25.4.2011)
  Naše další cesta za kapry trvala cca 32 hodin. První záběry     měl pouze Pavel a byli z toho dva krásní kapři šupi s mírami     76cm, 8kg na Pitbulla a 75cm, 10kg na Rybu scopex.     Bohužel další dva záběry Pavel uřízl o ostré kamení, které     máme podél břehu. Další dny jsem se konečně dočkal i já,     ale trochu se štěstím. Pavel byl zrovna u auta balit pár věcí,     když v tom měl brutální jízdu. Bohužel pro něj, byl od prutů     dost daleko a naštěstí pro mě, já byl hned u nich :-) tak že        jsem musel zaseknout já. Byl z toho krásný šupináč 74cm,     6kg. Zabral na našeho oblíbeného Pitbulla. Poslední den jsem     měl v půl desáté večer krásnou jízdu já (na svůj prut :-)) a k     mému překvapení se nejednalo o kapra, ale o sumce velkého. Po několika  slušných výpadech jsem ho navedl Pavlikovi do podběráku.  Krásný sumec 101cm dlouhý, který zabral na rybu scopex, mi udělal velkou radost. Brzy z rána jsem měl znovu záběr na pravý prut, kde jsem měl Rybu scopex, ale opět se mi stalo osudným kamení.

Vlasec se přeřízl a bylo po záběru. Na příští výpravu se tak        budeme muset vybavit silnějšími monofily. Jinak krásné čtyři     dny strávené u vody. Doufám, že se brzy zase s našimi     kapřími kamarády setkáme.
    // za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda - (8.-9.4.2011)
Dalších 15 hodin u vody dopadlo na výbornou. Po příjezdu  sice Petr vytáhl opět několik tloušťů, ale nakonec jsem se dočkal já prvního letošního kapříka. Měl krásných 77cm a 9,5kg. Bojoval opravdu náramně, takže souboj jak má být. Doufám, že v co nejbližší době zase vyrazíme a tentokrát se dočká i brácha.
// za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda - (25.3.2011)
Další celodenní výprava na naší krásnou řeku dopadla bohužel opět bez výrazného úspěchu. Žádný kapřík se nám na prutě neukázal, a to i přesto, že už se nám kolem našeho místa dost ukazovali. Pevně věřím, že to co nevidět přijde a dočkáme se prvního kapra. Nicméně i tak jsem měl krásnou jízdu, ale byl z toho jen tloušť 50cm. Před ním jsem kolem 11 hodiny dopolední vytáhl ještě jednoho, který byl menší (viz foto). Alespoň jsme se nenudili.
// za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda - (11.3.2011)
První letošní vycházka za našemi vodními miláčky vyšla naprázdno:-( Žádný kapřík se bohužel na břeh nepodíval, ale za ten pocit, že jsme už konečně znovu byli u vody, tato výprava rozhodně stála. Na břehu jsme strávili jen asi 6 hodin, ale přesto jsme měli dva záběry, jenže oba záběry Pavel seknul do prázdna. Nicméně současné venkovní teploty nám dávají jasný impuls, že to už brzy bude ONO.

Soukromý revír - (28.6.-3.7.2010)

Na přelomu června a července jsme uskutečnili první výpravu na stojatou vodu (soukromou pískovnu v Roudnici). Výsledkem bylo 33 kaprů za cca 120 hodin lovu. 12 kaprů mělo přes 70cm a 5 Kaprů přes 80cm. Ryb nad deset kilo se nám podařilo ulovit 5. Nejtěžší měla sice jen 11,5 Kg, ale měřila krásných 88cm.

Dále pak 82cm 10,5 Kg, 81cm 11,5Kg, 85cm 11Kg a 79cm 10,2Kg. Nejvíce záběrů chodilo na Rybu Scopex +AMK rybí protein (13 kaprů), Kořeněného tuňáka + AMK česnek ASK (9 kaprů). Tuto výpravu hodnotíme za velice vydařenou a doufáme, že se nám bude dařit i nadále.